Pytania i odpowiedzi

Ogólnie Logowanie i bezpieczeństwo Funkcjonalność

Ogólnie

1. W jaki sposób mogę uzyskać dostęp do systemu bankowości internetowej „Moje Finanse”?
Dostęp do bankowości internetowej „Moje Finanse” możesz uzyskać w oddziale DNB Banku Polska po podpisaniu stosownej umowy. Bankowość internetowa jest nieodłącznym elementem każdego nowo otwartego rachunku.


2. Czy system bankowości internetowej działa 24 godziny na dobę?
Z systemu bankowości internetowej możesz korzystać przez całą dobę, przy czym należy pamiętać, iż w przypadku składania zlecenia w czasie braku dostępności systemu głównego Banku (w szczególności w godzinach nocnych oraz w weekendy) system bankowości internetowej podpowie najbliższą możliwą datę wykonania transakcji.


3. Jak mogę zmienić swoje dane prezentowane w systemie?

Aby zaktualizować swoje dane teleadresowe prosimy o kontakt z infolinią pod numerem 801 301 103 lub oddziałem Banku.


4. Czy kiedykolwiek mogę być zapytany o swój login i hasło, kod autoryzacji SMS, numer karty kredytowej czy PIN lub zmianę danych identyfikacyjnych przez Internet?
Nie. Bank nigdy nie pyta o podanie powyższych danych przez Internet, czy e-mail. W przypadku otrzymania ewentualnej korespondencji e-mail z prośbą o podanie tych informacji, prosimy o niezwłoczny kontakt z infolinią Banku pod numerem 801 301 103.


5. Mój numer telefonu komórkowego uległ zmianie. Co powinienem zrobić?
Numer telefonu komórkowego, na który mają być przesyłane kody SMS można samodzielnie zmienić w systemie bankowości internetowej (sekcja Moje Dane > Zmiana numeru telefonu) – jednak wtedy potrzebny jest „stary” i „nowy” numer telefonu.
Zmiany tej możesz także dokonać kontaktując się z naszą infolinią pod numerem 801 301 103.


6. Co zrobić, gdy zgubię telefon lub zostanie on skradziony?

Prosimy o niezwłoczny kontakt z infolinią Banku pod numerem 801 301 103 celem zastrzeżenia lub zmiany numeru telefonu, na który przesyłane są kody SMS.

Logowanie i bezpieczeństwo

1. Jak zalogować się do systemu po raz pierwszy?
Pierwsze logowanie do systemu Bankowości internetowej składa się z dwóch etapów:

Etap I Na stronie do logowania w polu „Podaj swój identyfikator” wpisz  identyfikator otrzymany od pracownika Banku w momencie podpisania umowy, następnie kliknij przycisk „Dalej”. Na wskazany wcześniej  numer telefonu komórkowego otrzymasz wiadomość SMS zawierającą hasło startowe do systemu. Należy je wpisać w pole „Hasło startowe”.
UWAGA! Hasło startowe ważne jest przez 24 godziny od momentu jego wygenerowania.

Etap II W ramach procesu pierwszego logowania system wymusi zmianę hasła.
Jak ustalić nowe hasło do systemu bankowości internetowej?
- powinno składać się z minimum 10 i maksimum 20 znaków,
- powinno składać się z co najmniej jednej cyfry, jednej wielkiej i jednej małej litery,
- może również zawierać znaki specjalne.


2. W jaki sposób logować się przy pomocy hasła maskowanego? Jak wpisywać hasło?
Podczas procesu logowania, po podaniu loginu, system wygeneruje odpowiednią liczbę pól hasła maskowanego. Warto zauważyć, że liczba tych pól nie musi odpowiadać liczbie znaków w haśle (może zdarzyć się, że pól tych będzie mniej). Użytkownik podaje jedynie losowo wybrane znaki z hasła wpisując je w aktywne pola na stronie logowania.
 

3. Co zrobić jeśli podczas pierwszego logowania nie otrzymuję hasła startowego na telefon komórkowy?
Skontaktuj się z infolinią Banku pod numerem 801 301 103, aby wygenerować nowe hasło startowe.
 

4. Na co zwracać uwagę, logując się do systemu bankowości internetowej?
Logując się do systemu:
- sprawdź czy adres strony zaczyna się od https.
- sprawdź, czy w oknie przeglądarki znajduje się symbol zamkniętej kłódki, a po jej kliknięciu sprawdź certyfikatu Banku.
Pamiętaj! Nie korzystaj z komputerów z dostępem do sieci, z których korzysta wielu użytkowników (np. kafejki internetowe).

5. Co to jest obrazek bezpieczeństwa i jak go ustawić?
Obrazek bezpieczeństwa to grafika wybrana indywidualnie z dostępnej galerii, która po zalogowaniu pomoże Ci rozpoznać, że system do którego się zalogowałeś jest prawdziwy (w przeciwieństwie do stron tzw. phisihngowych, których celem jest przechwycenie danych).
Po zalogowaniu do systemu wybrany przez Ciebie obrazek zostanie zaprezentowany w prawym, górnym rogu serwisu. W przypadku wyświetlenia innego obrazka, niż ten, który Ty wybrałeś, skontaktuj się niezwłocznie z naszą infolinią 801 301 103.
Aby wybrać lub zmienić obrazek, wejdź w "Moje dane > Ustawienia użytkownika", a następnie wybierz i zapisz obrazek.

6. Co to jest pasek sesji i dlaczego mogę zostać automatycznie wylogowany?
W górnej części ekranu znajdziesz pasek sesji, który w zależności od jej trwania zmienia  kolor. Jest to narzędzie, odliczające czas do automatycznego wylogowania z systemu. Domyślny czas trwania sesji to 15 minut.  Jeśli w tym czasie użytkownik nie wykona żadnej akcji , system automatycznie zakończy sesję i wyloguje go  z systemu.

7. W jaki sposób bezpiecznie zakończyć sesję?
Kliknij na czerwony przycisk „Wyloguj”, aby bezpiecznie zakończyć pracę w systemie bankowości internetowej.

8. Co mam zrobić, jeśli zapomniałem hasła do logowania?
Aby   otrzymać nowe hasło do systemu, skontaktuj się z infolinią pod numerem 801 301 103.

9. Czy komputery używane do obsługi bankowości internetowej muszą być w specjalny sposób zabezpieczone?
W trosce o bezpieczeństwo Twoich finansów i danych, zalecamy:
• Instalowanie poprawek bezpieczeństwa, korzystanie z programów antywirusowych oraz uruchamianie programu typu firewall.
• Na bieżąco aktualizację oprogramowania antywirusowego i baz sygnatur oprogramowania antyszpiegowskiego
• Regularnie (min. raz w tygodniu) uruchamianie skanowania wykrywającego wirusy i oprogramowanie szpiegujące.

Pamiętaj! Do korzystania z systemu nie używaj komputerów publicznych (np. w kawiarenkach  internetowych) - nie wiadomo, czy nie są zainfekowane.

10. Co to są kody autoryzacyjne SMS?
Kody SMS służą do autoryzowania transakcji w bankowości internetowej. Kody przesyłane są zdefiniowany przez użytkownika numer telefonu komórkowego. Dany kod służy do autoryzowania jednej konkretnej operacji lub grupy transakcji, dla której został wygenerowany. Ponieważ w treści wiadomości z kodem SMS znajdują się informacje na temat operacji, dla której został wygenerowany, zwróć uwagę na treść SMSa i porównaj ją ze szczegółami zlecanej przez Ciebie operacji.
Operacje wymagające autoryzacji kodem SMS to np. przelewy wychodzące czy zlecenia stałe. Jeśli dany przelew wykonujesz cyklicznie, możesz zapisać go jako zaufany przelew zdefiniowany. Operacja ta wymaga podania kodu SMS, natomiast za każdym razem kiedy będziesz korzystać z zaufanego przelewu zdefiniowanego podanie kodu SMS nie będzie już konieczne.

11. Jak długo ważny jest kod SMS?
Kod SMS ważny jest przez dwie minuty od jego dostarczenia.


12. Czy mogę korzystać z kodów SMS będąc za granicą?
Tak, jednak kody SMS mogą być wysyłane jedynie na telefony komórkowe operatorów polskich sieci komórkowych  (Orange, Play, Plus GSM oraz T-Mobile). Pamiętaj tylko aby uaktywnić usługę roamingu u swojego operatora sieci komórkowej.

13. Czy mogę mieć telefon komórkowy w innej niż polskiej sieci operatorów telekomunikacyjnych?
Nie, kody SMS mogą być wysyłane jedynie na telefony komórkowe operatorów polskich sieci komórkowych  (Orange, Play, Plus GSM oraz T-Mobile).
Jednym z rozwiązań jest nabycie tzw. startera (telefon na kartę) w polskiej sieci operatorów telefonii komórkowej i aktywacja roamingu.

14. W jaki sposób mogę autoryzować operacje, gdy nie posiadam telefonu komórkowego?
Telefon komórkowy jest niezbędny, aby otrzymywać kody SMS do potwierdzania operacji w systemie bankowości internetowej.

Funkcjonalność

1. Czy wyciąg z rachunku/karty lub potwierdzenie przelewu z mojego rachunku mogę wydrukować samodzielnie?
Tak, wyciąg z rachunku możesz wydrukować samodzielnie w zakładce Rachunki w sekcji Wyciągi bankowe, natomiast wyciąg z karty kredytowej w zakładce  Karty w sekcji Wyciąg z karty kredytowej. Potwierdzenie przelewu można wydrukować z poziomu Historii Rachunku w zakładce Rachunki.


2. Jak zastrzec kartę płatniczą/kredytową?
Zastrzeżenia karty możesz dokonać w systemie bankowości internetowej wchodząc w zakładkę karty a następnie klikając w link Szczegóły karty w menu bocznym.
Zastrzec kartę możesz również dzwoniąc na naszą Infolinię pod numer 801 301 103 lub +48 22 531 39 39. Zgłoszenia zastrzeżeń kart przyjmowane są 24 godziny na dobę przez 7 dni w tygodniu.


3. W jakich godzinach realizowane są dyspozycje przelewów?
Dyspozycje przelewów realizowane są w dni robocze w godzinach od 6.30 do 17.30. Dla dyspozycji składanych poza tymi godzinami system bankowości internetowej samodzielnie podpowie najbliższą możliwą datę wykonania dyspozycji.


4. Czy do korzystania z rachunku przez Internet jest potrzebny specjalny program?

Korzystanie z systemu bankowości internetowej wymaga jedynie:

  • dostępu do Internetu
  • przeglądarki internetowej obsługującej protokół SSL (najlepiej IE 6.0 i wyższe, Mozilla FF 2.0 i wyższe, Opera 7.0 i wyższe, Google Chrome,   Safari ). Na innych typach przeglądarek system może nie wyświetlać pewnych danych prawidłowo, ale dokonywane transakcje będą równie bezpieczne.


5. Co oznacza opcja „zapisz jako przelew zdefiniowany" na formatce przelewu wychodzącego?
Zaznaczając checkbox „Zapisz jako przelew zdefiniowany” wypełniony przez Ciebie formularz przelewu zostanie zapamiętany jako szablon i będziesz mógł z niego skorzystać w przyszłości bez konieczności ponownego wprowadzania danych 


6. Gdzie można obejrzeć operacje wykonywane na rachunku i kartą?
Operacje na rachunku, również na rachunku karty możesz sprawdzić w zakładce Rachunki klikając w link „Historia rachunku”. Po zdefiniowaniu kryteriów wyszukiwania i kliknięciu przycisku Pokaż, wyświetli się lista operacji.


7. Posiadamy wspólny rachunek. Dlaczego nie widać karty współwłaściciela?
Karty prezentowane są ich posiadaczom, stąd każdy ze współwłaścicieli będzie widział jedynie swoją kartę.
Jedynie w przypadku karty kredytowej – posiadacz karty głównej będzie widział również karty dodatkowe. 
 

Print

Aktualności

06
SIE
Ostateczna oferta specjalna dla Klientów...
więcej

Centrum Prasowe

02
LIP
DNB Bank Polska wprowadza nową korporacyjną...
więcej

Komentarz eksperta

Rynek OZE oprócz sprzyjających wiatrów potrzebuje stabilizacji prawnej
więcej